Jak koncipovat Novoročenku, aby potěšila
Každý z nás alespoň jednou v životě dostal Novoročenku, nebo ji alespoň jedenkrát odeslal svým známým. Přemýšleli jste ale nad tím, že i Novoročenky mají svá pravidla, která se sluší dodržovat, zvláště pokud jde o formálnější způsob přání Nového roku Vašim váženým známým, Vašim klientům, obchodním partnerům a jiným pro Vás důležitým osobám?
Prvotním cílem sdělení by mělo být vyjádření zájmu o druhého člověka.
Je to důkaz toho, že na druhého člověka myslíme. Právě proto většina lidí ocení osobněji laděné Novoroční přání před „zobecněným prázdným sdělením“. Jednoduše – vyhraďte si na psaní Novoročenek pár minut navíc a napište danému člověku pár vět od srdce a vyhněte se prázdným frázím.
Novoročenka je českým vynálezem, obrázek by měl vyjadřovat české tradice
Vzhledem k tomu, že Novoročenku vynalezl Václav Antonín Chotek, hrabě z Chotkova, je Novoročenka typickým českým vynálezem. Zdržte se tedy Novoročenek s obrázky sobů, Santa klausů a dalších zahraničních tradic. Vyberte si Novoročenku, která symbolizuje českou krajinu a prezentuje českou uměleckou nebo výtvarnou školu. Ti, kteří mají k Novoročenkám vztah, to ocení.
Novoročenka je Vaší vizitkou, dejte si na ní záležet
To, co je v ní napsáno, zda je v ní Váš vlastnoruční podpis perem, z jakého je materiálu, zda je spjatá s dobročinnou činností a jaký má motiv – to vše ukazuje adresátovi Vaše životní postoje, hodnoty a utváří Vaši identitu – osobní, i firemní.
Vašim obchodním partnerům, či Vašim známým jistě přijde mnoho elektronických Novoročenek, které skončí pouze v e-mailové komunikaci. Pokud se chcete odlišit, rozešlete papírové Novoročenky s pár srdečnými větami a vlastnoručním podpisem. Vaše Novoročenka tak potěší a může být vystavena na stole partnera a působit radost i ostatním.